ain't a fairytale. . . .

We live to learn, and learn to live.... Life is not a fairytale, nor a princess story... Even after thousand times been deceived.. The greatest point is where we able to stand up from fallen apart...

=d owner=

My photo
heart..starves as well as bodies..give us ROSES..give us bread..--and give me SALMON d most!!--

August 26, 2010

pengajaran


hari ini ada test industry organic and nmr spectro...
naseb bek test jam 12tghr n 5ptg..ade la masa saya nak revise skit2.. (sbenornye mmng ske wat kije last minit kan.......)

test organic industry agak sukar bg saya...sebab.....saya xhabes revise dan saya mnjwab soalan2 itu dgn perasaan tidak tenang...menahan sakit perut dan sakit kepala dari semalam..isk...isk...
salah saya jugak...makan tak teratur..tapi bila once kita dah saket perut,mane la lalu nk msuk makanan kan....to make things worst, ditambah dgn tak ckup tidur lagi...memang combo la..nak2 3-4hari ni cuaca memang terikkkkkk~~terbaik utk bagi migrain kt pale otak yg xbrape btol...

Alhamdulillah test nmr berjalan lancar... terima kasih pada teman2 yg sudi belajar bersama dan mengajar saya....(kwn2 kuliah ku xde blog la pulak....sume skema ke hape...)

dan saya belajar satu perkara hari ini :
stand up and speak up your thoughts

dimana pd hujung test nmr sebelum pass up paper,ade sorg senior tanya kt saya
"which one relaxation yg die nak?"
actually, soalan tu tanya suruh pilih salah satu prosess dlm nmr yg telah diajar,berdasarkan 4 gambarajah pd kertas soalan tu n elaborate prosess terebut.tp abang2 tu plak pk, pilih mana satu prosess dari 4 gambarajah tu dan elaborate...
saya pun cakap,
"mane ade,4 gambar tu 1 prosess yg sama"
and then sorg abg tu ckp ,
"mane ade, tu..baca soalan tu.dia suruh pilih 1 drpd 4 tu la"
saya dan kwan saya terpinga2....mmg terang2 sah2 4gmbarajah tu menunjukan satu proses yg sama...
hmm...saya meninggalkn abang2 tersebut dgn andaian mereka sbb saya tgk riak wajah mereka bagaikan meminta penampar jika saya teruskan debat saya...
lalu saya pun mghantar jwapan dn brtanya pd tutor saya....
SAH! apa yg saya pk kn btol.....
kita kena yakin dgn diri kita...stand up dan nyatakan pndapat kita...jgn ikut org laen je... tak tentu ape yg semua org buat,itu yg betul..

you wouldn't have to do it just because everyone was doing it.. - Kat Stratford, 10 things i hate about you

No comments: