ain't a fairytale. . . .

We live to learn, and learn to live.... Life is not a fairytale, nor a princess story... Even after thousand times been deceived.. The greatest point is where we able to stand up from fallen apart...

=d owner=

My photo
heart..starves as well as bodies..give us ROSES..give us bread..--and give me SALMON d most!!--

July 1, 2010

1 month old


i was 1 month old born on this day for 26years ago...

apa yg saya dpt baru2 ini spnjg being a 26years old girl,
the most questionnaire dari org sekeliling:
q: "kalau dah kawen, anak dah 6 dah..."
a: (owh,n that wasn't coming out from my mom's okay....)

q: "nape ko x kawen2 lagi.."
a: kakak saya kawen umor 29 thun...saya xpuas jd anak dara agi..keke

q: "x bosan ke belajar...xnk keje ke.."
a: owh,saya mmng suka balajar.hobi saya mmbaca (novel) dn menulis (conteng2) dan saya suke
abeskan duit kerajaan (smbil mnjeling pada mama saya..)

q: "ko x rasa dibuli kat rumah ke sbb ko plg kecik wlaupun ko plg tua"
a: owh yes,smtimes i did feel it..~sob~sob~ smpai org lua confuse saya dan adik bongsu saya
(especially dr back-side looking)..tapi suara saya ...hanya org rumah yg tahu betapa bising dan
garangnya saya utk mngelak dari dibuli....

moral of the story :
1.sekiranya anda mencecah usia 25 tahun dan anda seorang perempuan dan masih bujang, sila2 kan la mencari pasangan supaya makcik2 anda tidak lagi bertanya bertubi2 psl bakal suami tika pulang beraya di kampung.
2.sekiranya anda mempunyai adik perempuan di alam persekolahan, pastikan appearance anda ckup dewasa dari dia supaya org tak 'kompius' dia dan anda...kerana budak2 zmn skrng mmng badan sihat2...
3.sekiranya anda berusia,masih belajar dn belum berkahwin..........pedulikan apa org kata! buat saja yg anda mahu dn anda tahu apa yg terbaik utk anda!!!education is important for women nowadays for instance to avoid us from being defeated by men.....(contoh je ye..contoh....)

No comments: