ain't a fairytale. . . .

We live to learn, and learn to live.... Life is not a fairytale, nor a princess story... Even after thousand times been deceived.. The greatest point is where we able to stand up from fallen apart...

=d owner=

My photo
heart..starves as well as bodies..give us ROSES..give us bread..--and give me SALMON d most!!--

February 16, 2011

perginya satu kehidupan.... (part 2)


Salam..

semalam, xsempat update.. physical condition yg x mengizinkan...
seharian berguling2 sakit perut.. ape yg aku makan pun xtahu.... lantakla...

harini baru ada kekuatan nak update,
nk story psl kisah sedih, 1st time kehilangan kucen..

Na'oMei.... ibu kucing kpd 3 org, eh, anak2 kucing dekat rumah kami,
mati kelmarin kat tepi rumah kitaorg...
xtahu bila, tau2 tghari kelmarin jiran sebelah, Kak Dewi dtg bgtahu aku, naomei terbaring tepi jalan rumah, kene langgar..

xtahu kene langgar dgn apa pasal jasad sempurna elok tapi nao'mei mcm mengalami pendarahan dalaman sebab hidung dia je yg berdarah...

kesian, aku angkat, na'omei dah keras...
mungkin waktu pagi dia kene langgar, tapi parent aku kuar umah xnmpak pulak...

kami tanam dekat depan rumah... semua bibik sebelah dan kak dewi yg buat...
aku...... tukang tengok je.. sebab, terkaku,terpaku,terkedu....
seriously xtau nk buat apa waktu tu...

this is my first time ade pet and first time losing it....
selama ni family kitaorg xde pet..
one, sebab masing2 busy,
one, sebab xde yg betul2 suka/reti jaga
one, and the most important, sebab my mom geli kucing !!!

tapi alhamdulillah...
kehadiran Na'omei dalam hidup kami,
disertai 3 zuriatnya yang comel2 itu mengubah persepsi kami sekeluarga..
adik aku yg bongsula (yg plg suka haiwan) yg mula kan idea nk bela 'mereka'..
sampai mak aku sekarang dah boleh gomol2 'diaorang'...

Na'omei mengubah hidup kami jadi lebih gembira,
Na'omei mengajar kami satu erti kehidupan yg amat bernilai, bermakna,
Na'omei membuat kami lebih prihatin,
Na'omei mengajar kami berfikir tentang yg lain2 juga selain kami, iaitu mereka,
Na'omei telah membuat transformasi terhadap kami....
Namun, Na'omei cuma sempat bersama dengan kami hanya dalam masa yang singkat,

kurnian Na'omei kpd kehidupan kami darimu ya Allah sgt berharga dan tak ternilai...
semoga engkau tenang di sana...

courtesy pic of mysis



2,3 hari sblm Na'omei pergi, dia x tido rumah kami.. selalu merayau malam2 keluar..
orang kata, kucing kalau nak mati, dia xnak mati kat rumah tuan dia, mungkin dia dah tahu yg dia akan pergi, tapi aku kesal sbb mlm2 xnmpak Na'omei sebelum dia pergi...

miss you so muchh...

No comments: