ain't a fairytale. . . .

We live to learn, and learn to live.... Life is not a fairytale, nor a princess story... Even after thousand times been deceived.. The greatest point is where we able to stand up from fallen apart...

=d owner=

My photo
heart..starves as well as bodies..give us ROSES..give us bread..--and give me SALMON d most!!--

May 9, 2011

jual ikan......



being selfishly treated....
would it be a ticket for be to be selfish????

live on their own life...doesn't matter about the others...
fuck your life..

"i have my own business...don't disturb me"
"this is my lane, what the hell am i thinking about others?"
"i was the one who get it first... others don't have any rights"
"go to hell with other people"
"we have to survive on our own...i have to do what i had to do... i don't care what's yours.."

so sick with all these kind of stoooooopiiiddddoo people....
belajar tinggi2 tapi sivik kosong !! rumah besar, kereta besar tapi akal letak bawah tanah...

itulah kehidupan ... lagi2 di tengah2 bandar nih...

do i have to be selfish too ????

i would if i could...

but i just can't....

coz i have to think about the others....


for self-built-in-fish people, i know when you thinking like this:

"if not me, who else going to think about myself?"

i was the one....
who tired of being the one who sacrificed....

anyway ppl, font japanese kat atas tu ialah wagamama = selfishness

May 6, 2011

true to your heart....




......tranquility on friday's morning ......


May 2, 2011

kasut aku tak muat untuk kau lah!!


Assalamualaikum....
Greetings all.....

Ever wonder why so different sizes shoes are there in stores?
Of course lah sebab size kaki2 kita x sama kan.... apela bengapp sangat soalan ni.

kita mempunyai kasut yg berlainan antara kita... saiz, pattern, jenis etc...
cuba korang pakai kasut yang bukan saiz korang... ape rase??rasamas?..rasa sayang?... or rase best sgt2??......
pasti jawapannya bukan semua di atas...hehehehe...

we are having our own position and situation.. stepping into others shoes might experienced you what others feel about their life..

and another thing,

if people say to 'put oneself in one's shoes'.... so here i am saying that 'my shoes are not fit with yours'....

yelah, kalau dah beta ni size 6, k bygkanla lau pkai kasut size 8?? x ke ghope mcm ronald mcdonald ajee.....
so, one's shoes might differ with each other,
your life with mine are no the same bebeh.....
so, comparing your life and complaining others?? is a big NO-NO dear...

courtesy pic : the perfect fit by meghan cleary

kita dilahirkan dengan kelebihan dan kekurangan masing2 di part2 tertentu.. (adil la, ko dpt part ko, aku dpt part aku...eh,ade ke camtu??eheh..)
so, think about others... we are all human, no one is perfect, we are no angels ...

ade paham?? itule pentingnye english education.....ate, bengap bebeno nye, sume nak gomen nolong....hhahhaha....ampunnnnn.ampuunn.....hehehe...


April 28, 2011

Bila otak dah buntu... teman teringat kat Kak Limah.....


Salam....
dahlame tak update blog...before this i was just so-so... but not in the mood in blogging....
bila dah dtg exam week baru la idea dtg mncurah2 dgn emo dn tensionnya (poyo sebentar)

so, pe cite nk bukak nieh?????

aaa...ni ha, teman nak cite, mengkeme sume udah nengok kan kisah Hantu Kak Limah Balik Rumah kann..kannn...
heheh...
bukanla teman ni outdated, tpi udah sekarang baru teman nak share nye...
pengaruh Kak Limah ni tersangatlah kuat nye sekarang ni... haritu wujudnya "usopbook" kann??

nie kome sume tengok leeee





udah nengok??? hehehe...
dasat kan?? terguleng2 tergolek teman gelak bila teman nampak...
moh "like" same2... sape setuju angkat tangan macam sayeeee~~~~


baguslah pengaruh filem2 Mamat Khalid ni sangat hebat... beliau berpotensi dapat mengetengahkan pemikiran yg baru untuk semua, x kira gender and generation....peluang ini ptut beliau gunakan untuk memupuk minda anak2 muda kita sekarang yang makin terpengaruh dgn budaya barat...

March 24, 2011

Let's go in the dark


Salam.....
Hey guys.... It's EARTH HOUR this Saturday.
Let's show some contribution to save the earth, alongside with Japan in the journey of their gloomy moment...



Save in your planner, organizer, the date of
MARCH 26 2011, 8.30 P.M





March 19, 2011

Cara Untuk Menenangkan Diri Yang Marah

Salam...
Harini aku nak berkongsi sedikit tips yang aku dapat dari satu page yg di link kn oleh satu account fb. Agak menarik, sebab sesuaila untuk aku yg suka dn cepat sgt marah ni kan... Tak baik kalau asyik marah je...

Berwuduk
Ini adalah cara terbaik. Ketika anda sedang marah, berwuduklah. Pasti akan redha kemarahan itu. Selain itu, wuduk juga dapat menghapuskan dosa-dosa kecil.

Beribadat
Perkara paling senang untuk dilakukan. Bagi umat Islam Solat adalah wajib.Senangkan. Solat dapat menenangkan diri anda. Anda juga boleh melakukan ibadat lain seperti qiamullail, baca al-quran dan macam-macam lagi sebagai tambahan.

Makan Coklat
Kajian yang menyatakan bahawa makan coklat dapat mengurangkan tekanan darah dengan membesarkan pembuluh darah. Dapat mengurangkan naik nya darah tu..

Melihat Pemandangan Cantik
Melihat alam ciptaan Allah ini memang banyak hikmahnya. Kagum dengan segala ciptaanNya. Hati anda akan lebih sejuk.

Amalkan Minum Teh
Teh dapat menurunkan kadar peningkatan hormon marah. So bila tiada hormon tu, anda tidaklah naik angin tidak tentu pasal jer.

Menonton Video Atau Cerita Lucu
Bila kita tonton rncangan/cerita lucu/lawak, kita pasti akan ketawa dan sekaligus boleh menghilangkan sedikit sebanyak duka atau masalah-masalah yang berlaku. Anda akan merasa lebih happy.

Berurut
Anda boleh mengurut sendiri kepala anda. Ataupun nak lebih sedap suruhla rakan-rakan anda ataupun sesiapa saja yang urut. Kalau rasa banyak duit boleh pegi spa. Satu badan dia urutkan.

Meluahkan Perasaan
Kadang-kadang bila kita simpan sesuatu didalam hati kita menyebabkan kita akan cepat naik marah. So, jika ada sengketa berkongsilah dengan sesiapa saja. Kita akan memperoleh banyak cara untuk melerai kerumitan yang terjadi. Jangan tanggung seorang diri. Lebih banyak kita kongsi, lebih banyak idea yang akan diperolehi untuk selesaikan masala
Banyak lagi sebenarnya. Tetapi yang saya tulis ini adalah perkara biasa yang dilakukan bagi orang meredakan kemarahan mereka. Sama-samalah kita amalkan.

source : http://selangor2u.com/blog/tahukah-anda/cara-untuk-menenangkan-diri-yang-marah/#ixzz1GwnvjxJL

March 17, 2011

A Nuclear Reactor Explained by Poop and Farts: Nuclear Reactor Boy's Tummy Ache


awesome ! nice one....

this is how Japanese manage and face the disaster that hit them....
should take their spirit...




GAMBARE NiPPON !!!!!